برند های پر فروش موادغذایی ایران
نوشته شده توسط : علی سجادی

انتخاب نوع ماده غذایی با نیازهای زندگی روزانه و سلیقه افراد ارتباط مستقیم دارد؛ اما نوع فرهنگ معیشتی یک جامعه هم می تواند تأثیر زیادی روی این مسئله داشته باشد. مثلاً پرفروش ترین مواد غذایی در ایران نمونه های خاصی را دربرمی گیرد؛ بر این اساس برندهای پرفروش یک سری شرکت های مشخص هستند که به احتمال زیاد همه با آن ها آشنایی داریم

کسانی که قصد فعالیت در حوزه ی مواد غذایی را دارند باید برای بیزینس خود یک برند ثبت کنند و اگر زمان و شرایط ثبت برند را ندارند میتوانند از وبسایت بورس برند، برند آماده مواد غذایی خریداری کنند

طبق تحقیقات مردم ایران به غذاهای متنوع تمایل دارند و اصولاً خوش ذائقه هستند. به همین دلیل پرفروش ترین مواد غذایی در ایران طیفی رنگارنگ از انواع خوراکی های سنتی و غربی را شامل می شود که در زیر به آن ها پرداخته ایم. لیست مواد غذایی پرفروش ایران، عبارت اند از:

انواع گوشت

انواع گوشت و مواد پروتئینی که شامل گوشت گوسفند، گوساله، شتر، مرغ و بوقلمون، شکل های مختلف گوشت مثل گوشت چرخ کرده حتی مرغ زعفرانی، غذاهای دریایی مانند ماهی، میگو و خاویار و سایر فراورده های پروتئینی مثل تخم مرغ و قارچ است؛ گوشت در بیشتر غذاهای ما حتی اگر دارای سبزیجات باشد دیده می شودمثل انواع خورشت. به همین دلیل بخش بزرگی از مواد خوراکی پرفروش در ایران محسوب می شود.

برای خرید برند آماده پروتئینی کنسروی به سایت بورس برند مرجع ثبت و فروش برند های آماده مراجعه فرمایید

انواع برنج ایرانی و غیرایرانی

همانطور که می دانید بخش بزرگی از قوت روزانه مردم ایران را برنج های ایرانی و غیرایرانی تشکیل می دهد. مردم بهترین برندهای برنج ایرانی مثل شیرودی، هاشمی، دم سیاه، لنجان، فجر، علی کاظمی و طارم زیاد خریداری می کنند؛ همچنین برنج های خارجی مثل برنج هندی، پاکستانی و تایلندی هم جزو برنج های پراستفاده در سفره  غذای ایرانیان هستند. این کالاها پرفروش ترین محصولات سوپرمارکت را تشکیل می دهند

انواع نان

در ایران خرید نان های سنتی و خوشمزه مثل نان سفید یا لواش، سنگک و بربری متداول است و هرچقدر هم نان های صنعتی خوش طعم و جدیدی وارد بازار شود باز جای نان های محبوب و اصیل کشورمان را پر نمی کندولی به دلایل مختلفی از جمله تجویز رژیم های لاغری و کاهش وزن به وسیله پزشکان تغذیه یا درمان  بیماری های جسمی مختلف بعضی افراد باید از نان های صنعتی استفاده کنند؛ به همین خاطر خرید انواع نان کارخانه ای مثل نان باگت، تست و فانتزی بالا رفته است. البته نان  لواش هم به شکل بسته ای فروخته می شود.

انواع نوشیدنی سرد و گرم

نوشیدنی های گرم و سرد، یکی دیگر از «پرفروش ترین مواد غذایی در ایران» را تشکیل می دهند. اگر بخواهیم اول به نوشیدنی های گرم بپردازیم همانطور که می‎دانید چای رایج ترین نوشیدنی گرم در ایران است به طوری که بیشتر ماها حداقل یک فنجان در روز باید چای بخوریم.

 

به همین دلیل برندهای معروف چای مثل انواع چای سیاه ایرانی، چای های معطر، چای کله مورچه ای، چای های کیسه ای حتی دمنوش های گیاهی آرامبخشی مثل چای سبز در این رده فروش بالایی دارند. انواع متنوع پودر قهوه‏ ، نسکافه و کاپوچینو هم در ایران طرفداران زیادی دارند

اما اگر نوشیدنی های سرد را در نظر بگیریم باید به انواع نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه، دوغ، دلستر و آبمیوه اشاره کنیم که به خصوص بین جوانان محبوبیت زیادی دارند. آب معدنی یکی از رایج ترین اقلامی است که خرید آن در روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان زیاد دیده می شود. همچنین انواع عرقیجات گیاهی مثل عرق نعناع و گلاب هم جزو «خوراکی های پرمصرف در ایران» به شمار می آید.

انواع روغن

انواع نان، برنج و چای که بررسی کردیم جزو مواد غذایی روزمره ما هستند اما روغن هم از این لیست مستثنا نیست. انواع روغن های جامد و مایع، روغن های مخصوص پخت و پز یا سرخ کردنی، روغن آفتابگردان، زیتون، ذرت و کنجد بیشترین روغن های مورد استفاده بین مردم ایران هستند.

انواع رشته و ماکارونی

بخش دیگری از “پرفروش ترین مواد غذایی در ایران” به رشته های نشاسته ای مثل انواع ماکارونی، لازانیا و رشته های آش و سوپ اختصاص دارد.

تنقلات

پرفروش ترین تنقلات مثل چیپس، پفک، پاستیل، لواشک، آدامس، تخمه، بیسکوییت، پفیلا، کیک و… که دیگر می دانید خوراکی های مورد استفاده بچه ها و جوانان هستند؛ این خوراکی ها یکی دیگر از محصولات در سوپرمارکت ها به شمار می آیند که از فروش زیادی برخوردارند.

میوه و سبزیجات

دسته دیگری از مواد غذایی که می خواهیم به آن اشاره کنیم میوه ها و سبزیجات مورد علاقه ایرانیان هستند. بین میوه جات معمولاً سیب درختی، هندوانه، موز، انگور و طالبی جزو پرطرفدارترین میوه ها هستند که در بیشتر خانه ها پیدایشان می کنیم.

بین انواع صیفی و سبزی هم با خرید بالای خیار و گوجه فرنگی روبه رو می شویم؛ همچنین سیب زمینی و پیاز به اضافه انواع سبزیجات هم یکی دیگر از مواد غذایی روزانه در ایران محسوب می شوند.

فروش چه مواد غذایی راحت است؟

آب‌نبات و سایر شیرینی‌ها

کوکی‌ها، شیرینی‌ها و سایر محصولات تنوری

گیاهان خشک، چاشنی‌ها و مخلوط گیاهان

نان تازه‌ٔ خانگی

مربا، ژله و سایر کنسروها

آجیل روکش‌دار و بدون روکش

ترشی سبزیجات و غیره

 

برندهای پرفروش مواد غذایی ایران

شرکت زرماکارون

شرکت صنایع غذایی بهروز نیک

شرکت لبنیاتی میهن

گروه صنعتی مینو

شرکت ایستک

 

چرا میزان فروش مواد غذایی در کشورهای جهان متفاوت است؟

فروش مواد خوراکی به عادات غذایی و فرهنگی یک جامعه وابسته است. در ایران چون بخش بزرگی از قوت روزانه مردم را برنج تشکیل می‌دهد پس تجارت برنج سود زیادی دارد اما در کشوری مثل آلمان خرید نان بیشتر متداول است.

پرفروش ترین مواد غذایی در ایران کدام‌ها هستند؟

برنج، نان، روغن و چای جزو بیشترین اقلام مواد غذایی روزانه مردم هستند که در دسته پرفروش ترین مواد غذایی در ایران قرار میگیرند.

 

نتیجه

به همین دلیل است که بسیاری از مردم شروع به ایجاد کسب و کارهایی کرده‌اند که مربوط به غذا هستند. این به خاطر میل به حل مشکل تهیه غذا است که به وفور یافت می‌شود. اگر زمان خود را صرف مشاهده تجارت‌های اطراف خود کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از تجارت ها به غذا مربوط می‌شوند، به خصوص اگر کسب‌ و کار به طور استراتژیک شکل گرفته باشد

 




:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: